Woodo!

Nu ska vi snacka Woodo.

Nej inte Voodoo! Inte de spöklika karibiska naturreligionerna som gav upphov till en bred Zombiefilmgenre (av vilken jag dock har en stor passion för).

Det jag talar om är ett för mig nyupptäckt elbasmärke. Svensktillverkat, högkvalitativt och billigt som satan (och det är inte mycket somär billigare än satan).

Woodo B5 Poplar Birds Eye

I och med mitt intåg som musiker i socialdansbranschen fick jag möjligheten att prova på att lira på min företrädares Woodobas och tänkte först att det var ett instrument i minst 13- 15.000 kr klassen men ack så fel jag hade. Det är ett instrument som är otroligt smidigt att spela på, snyggt, valbar passiv eller aktiv elekronik och de kostar inte mer än 5- 6.000 kronor.

Nästa instrumentköp kommer således med största sannolikhet bli en Woodo... Vilken modell/"färg" man ska välja är dock något att grunna på. Jag är ju ett stort fan av mörka tingestar så en Black Walnu vore ju najs men det andra basarna har ju sin egen charm.

Rekomendationen till er basister som vill ha ett instrument av hög kvalité som inte bränner ett stort hål i plånboken är alltså Arttu Kontkanens Woodobasar.

http://www.woodoguitars.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback